יום שבת, 24 בינואר 2015

כשציפורים מזוייפות הפסיקו לצייץ

ציוץ, אמרו חז"ל, זה עניין של מזל.  אם יצור כלשהו מצייץ, אז בטח יש לו מה לומר,  אבל לומר זה לא תמיד עובד אלא אם אתה מצייץ. אז מי מצייץ? ציפורים, עכברים,  ח"כים (שחלקם אפילו יודע לדבר וחלקם עדיף שרק יצייץ). תמול-שלשום הודיעו בפייסבוק שהחליטו להוריד לגמרי את סטטוסים מצייצים מחיינו הטובים. כמישהו שלא קרא מימיו ציוץ של ציפור מדומה או כל ציוץ אחר חוץ משל ציפור אמיתית, אני חייב לומר לכם שאין לי מנוי במצייצה של Twitter.  מעולם לא טיווטטתי לאף אחד אחר על עצם קיומו של העולם,  על זבוב שעף לידי עם מבער אחורי פתוח לגמרי וברעש מחריש אוזניים, או על זה שהאף שלו גדל בכמה מילימטרים. מה?! אני ראש ממשלה שיש לו או ליועץ מה להגיד שחשוב שכולם ידעו, ואפשר להגיד בכמה מילים בציוץ של ציפור מזויפת? או יחצ"ן מסיבות כלשהו שראה מסיבה שווה וחייב שכולם ידעו שהשוטים יריצו שוטים עד שהשוטרים יבואו? או שר האוצר שחייב לצייץ לציפורים שמחירי המזון המיובא לציפורי ארצנו יוזלו אחרי הבחירות, אם הוא או הקב"ה ירצו, ובסדר הזה.... או שבוז'י ירצה למסד את היחסים עם ציפורה לבני לתמיד,  למרות שהראשה הקודמת מה-זה תעלב ?
       כן לציפור(ה) בין העצים,
       ובכן לה שלוש ביצים,
       ובכל ביצה: הספנתעיר...
......... שזו חיה קטנה ושעירה עם שפם שאפילו אמיר פרץ לא היה מתבייש בו.
ואכן "כן" לציפור. כן, כן וכן! ומה אם אתה אומר כן והיא אומרת לא? לא לציפור בין העצים ובלא לה שלוש ביצים...  נשמע כמו חביתה.
תגידו, מה נעשה בלי ציוץ של ציפורים מזויפות, שאפילו יואל מויישה סלומון לא שמע בעמק הארור שנמלא בציוץ של ציפורים אמיתיות?
טוב,  יש לנו פייסבוק, שמייסבוק, שבו כולם יכולים להראות ווידיאו-אים של כלבים וחתולים וביבים ובוז'ים מרקדים בלי בושה. וציפורה ושרה וליהי מסתכלות להן מלמעלה ואומרות: וואו,  לא רע, לא רע.... ואפילו איש הליבר יחייך לו חיוך לתוך זקנו תוך אמירה של: חכו, חכו,  אחרי הבחירות אני אשב עם מי שאני ארצה, אצייץ על מי שארצה, ולא אכפת לי שכל המפלגה שלי כבר לא נמצאת... ואפילו ג'י מיני המצפון איננו - כי מה זה חשוב את מי אני מביא כדי שהנערים ישחקו להם לפני... הרי אני שם בשביל עצמי...  אני ועצמי, התקרה המנורה.
וכל הדברים האלה הרי כבר נכתבו לפני מחזורים רבים של השמש והירח, ורק חוזרים על עצמם כמו הימים של חיינו, עם או בלי ציוץ של Twitter או facebook.
ואם נמשיך להאזין לציפורים האמיתות,  הן תמשכנה לצייץ,  רק עבורנו. סימביוזה כזאת.
דודו קורמן - בקרוב הספר