יום שבת, 10 בינואר 2015

מסעות ג'ימיני הצרצר

ג'ימיני הצרצר, שבשנותיו הראשונות היה כוכב בסרט פינוקיו של וולט דיסני, החליט בסופו של דבר שאחרי שתם תפקידו כמצפון של פינוקיו, ילך לחפש לו תפקיד אחר.  הרי אם אתה יכול להיות מצפון של בובת עץ,  שכל רצונה להפוך להיות ילד אמיתי, והצלחת בגדול, אתה יכול לעשות אחר כך כל תפקיד. ביחוד אם מצפונך שלך - נקי.
חיפש כה וכה, היו המון מודעות בעיתונים לכל מיני משרות, שבהן תיאור המשרה דורש כמה שנות נסיון כמצפון פעיל...  הציעו משרות ותפקידים במשטרה, בפוליטיקה ובחינוך. הוא בחר להצטרף דווקא למשטרה, כי חשב שלמורים יש מצפון ענק, ולפוליטיקה אולי יגיע בהמשך, אחרי שהפינוקיו הנוכחי יעלם משם, או יזדקק סוף סוף למצפון.
במשטרה הוא התקדם מהר, שהרי כולם זיהו אצלו מצפון ענק, כזה שעושה טוב ומאמין שאפשר לעזור לאחרים במקום להרקיב אותם בבתי הכלא...  למרות שראה גם פוליטיקאים רבים מגיעים בסופו של דבר להרקבה לכמה שנים בתאים מצחינים במשכנות שאננים בכלא.
כשהגיע לדרגת ניצב, נתנו לו לנסות ולשתול מצפון בחסרי מצפון בכירים, צווארונים לבנים שכאלה, שסרחו וברחו. אחד נשיא כחלחל בועל, אחד שר אוצר מועל, אחד יד ימין של מר"ן, אחר יד שמאל של מר"ן, לוקחי שוחדים ומעטפות נסתרות שלא ביישו אפילו את קלינטון, שהצהיר לפני כולם שגם אם זה יעלה לו במשרתו הוא לא יסכים לגלות מי זאת האישה שהוא לא קיים איתה מעולם יחס-SIM.
ג'ימיני שלנו ניסה בכל כוחו להיכנס לליבות האנשים הללו, אבל בלי הצלחה מרובה, שהרי כדי שיהיה לך מצפון בלב, אתה צריך קודם כל שיהיה לך לב, פועם ברגישות, ולא מאבן. כי אם יש לך מאובן שם בפנים, לא ישמעו את צרצור המצפון שלך בשום מצב...
נכשלת, אמרו לו לג'ימיני... לכן גם לא נתנו לו את המפכ"לות.
ג'ימיני צרצרנו, הבין שהדרך היחידה שיצליח להיות בה  קרוב לפסגת העולם, היא אם ילך לפוליטיקה. שגם אם היא נחשבת פסגת העולם אצל חלק (ביחוד אצל הפוליטיקאים), אז בפינאלה של מסע חייו הוא יצליח למצוא כמה מועמדים נוספים להשתלת מצפון, ואולי אפילו השתלה כוללת של לב אמיתי, עם מצפון built-in.
לרוע מזלו ומזלנו, הוא הצטרף דווקא למפלגה ישראלית ביתית כזאת, שם מצא את מקומו הפוליטי לזמן מה. בקואליציה הפך להיות השר לביטחון הפנים,  הממונה על המשטרה. טיפל בהמון אנשים,  חלקם חסרי מצפון.  טיפל יפה במשטרה, בכל מיני ראשי ממשלה טלנסקיים וראשון-טורס אבל לא זיהה שאצלו בביתנו הישראלי, ממש מעבר לפינה יש חשדות מהותיים שקיר-שן-בוים ומשכללי שיטות העברות כספים ייחודיים חשודים בשכלול,  כך שאפילו מדעני נאס"א לא חשבו על זה עדיין.
אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו מצפוני הקיר... בסוף,  לפני יום יומיים, הבין ג'ימיני שמי שחושב שאפשר לשתול מצפון בפוליטיקאי, חסר לב, הוא נאיבי.  מי שחושב שאפשר לחזור על הסיפור של פינוקיו עם הפינוקיו הנוכחי, יבין בסופו של דבר שטעה ושזה חסר סיכוי... "הגיע הזמן לפרוש,  כשהמצבר של המצפון עדיין פועל... " , צירצר לו ג'ימיני בהנאה מסוייגת... אולי עוד אחזור... חבל שדיסני כבר מזמן איננו עוד,  שהרי את החוזה שלי איתו, רק הוא יכול לכבד... פינוקיו 2? יכול להיות סרט לא רע...
דודו קורמן - בקרוב הסרט